תפריט נגישות

סרן נתן זעירי קליין ז"ל

נתן זעירי
בן 28 בנפלו
בן שיינקה ומשה
נולד בנען
בי"ז בסיון תרצ"ט, 4/6/1939
התגורר בבן שמן
שרת בחיל השריון
יחידה: מפח"ט 576
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: קיבוץ נען

קורות חיים

נתן, בן שיינקה ומשה, מראשוני קיבוץ נען. נתן נולד ביום י"ז בסיון תרצ"ט (4.6.1939) בקיבוץ. את לימודיו היסודיים והתיכוניים סיים שם ואז יצא לעבודה כמרכז המשק בכפר הנוער בן-שמן. אהב מוסיקה ובייחוד מוסיקה קלאסית. שאף ואף פעל למען שילוב עבודה חקלאית בקיבוץ. נתן גילם בשלמות את תכונות דורו, אשר שאיפתו היתה לחדש את הברית בין העם והארץ מתוך שיתוף בין אדם לאדמה ובין אדם לאדם - וגם תמך בשיתוף הפעולה בינינו לבין שכנינו. את הארץ אהב וראה את עצמו חלק ממנה.

גויס לצה"ל בדצמבר 1956 לחיל-השריון. לאחר-מכן נשלח לצרפת לשם לימוד טנק (XM).כאשר חזר עבר קורס קצינים. הגיע לדרגת סגן לאחר מכן השתחרר כמ"מ של טנקים. לאחר שחרורו היה מרכז בכפר הנוער בן שמן. במילואים היה קצין מבצעים בגדוד השריון.

בעצם איש שלום היה וכאשר מלחמת ששת הימים נכפתה על הארץ מסר במכתב ארוך הנחיות שונות ביחס לכל אחד מענפי המשק. בפרוץ הקרבות ידע שהוא נלחם על ארצו שלו, להגנת ביתו ומשפחתו - ובדבקות ובנאמנות, אשר ציינו אותו כל ימיו, נלחם ונפל בקרב על כיבוש עזה, לאחר שלחם בעוז רוח ובתושיה כדי להציל חיי רבים מחבריו. תוך כדי הקרב, אשר בו פקד על זחל וכיוון את מקלעו נגד האויב כדי לחפות על תנועת חבריו, נפל נתן. זה היה ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות בקיבוצו.

בשם היחידה, אשר בשורותיה נמצא נתן בהילחמו ונפלו, כתב המפקד מכתב תנחומים למשפחה ובין השאר נאמר כי "גבורתו של נתן העומדת לנגד עינינו יש בה כדי לרומם את הרוח ולמלא את הלב בגאווה עליך כי אלו הן הדמויות הממלאות את שורות צה"ל. נתן נפל על כיבוש עזה, אחד הקרבות הקשים והמרים ביותר במלחמת 'בני אור' אשר המחיר ששולם עבורה היה רב". לאחר נפלו הועלה לדרגת סרן.

כפר-הנוער בן שמן הקים אנדרטה לזכרו ועליה שמו המואר ערב-ערב. בחוברת "עלי זכרון" שהוציא הקיבוץ במלאות "שלושים" לנפילת בני נען - והוא ביניהם - הועלה זכרו וכן בספר "חמישה בנים", בהוצאת נען. גדודו הוציא חוברת לזכר נופליו - ונתן ביניהם. ב"הד לעובד", עלון של עובדי כפר הנוער בן שמן שיצא למלאת שנה לנפלו הועלה זכרו. בחוברת של הקיבוץ המאוחד, שהוציא לזכרם של בני המשקים שנפלו במערכה, הונצח שמו. בילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל - "גוילי אש" כרך ד' - הובא מעזבונו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה