תפריט נגישות

סמל ארד - אברהם (אקי) וגה ז"ל

ארד - אברהם (אקי) וגה
בן 20 בנפלו
בן רחל ושמעון
נולד בשדה נחמיה
בי"ג באדר תשט"ו, 7/3/1955
התגורר בבן שמן
התגייס ב-יולי 1973
שרת בחיל האויר
יחידה: יח 757
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בכסלו תשל"ו, 25/11/1975
מקום נפילה: ג'בל הילל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: בן שמן
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח

קורות חיים

בן שמעון ורחל. נולד ביום י"ג באדר תשט"ו (7.3.1955) בשדה-נחמיה. למד בבית-הספר היסודי של כפר-הנוער בן-שמן, המשיך וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון 'איינשטיין' שבמקום. אקי היה תלמיד טוב. אם-כי לא היה נוח למורותיו בילדותו, היה מקובל עליהן ואהוב על כולם. הוא היה קשור לחיי הפנימייה, קשר קשרי-ידידות רבים עם התלמידים ששהו בבן-שמן והיה פעיל בחיים החברתיים של כפר-הנוער. אקי היה חובב-ספורט והצטיין בענף הכדורסל ובענף השחייה ואף צלח פעמים אחדות את הכנרת. בילדותו למד נגינה בחלילית, בהדרכת המורה חנן אייזנשטט בבן-שמן, ואחרי-כן המשיך ללמוד נגינה בחליל-צד אצל אורי שוהם, נגן ראשון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. הוא הרבה להשתתף בלהקת- הריקודים של הפנימייה וניגן באירועים ובטקסים שונים.

אקי היה קשור מאוד לכפר- הנוער בבן-שמן, שגדל והתחנך בו, וכשנסע עם הוריו בקטנותו להולנד, התגעגע לכפר-הנוער וציפה בקוצר-רוח לשיבה הביתה. בלימודיו בבית-הספר החקלאי שילב לימודים עיוניים ברמה על-יסודית בעבודה חקלאית. הוא עבד בפלחה וברפת ונחשב בעיני מדריכיו כעובד מסור, דייקן ואחראי. שכנו, שהיה חקלאי ותיק, כינה אותו 'פועל בחסד עליון'.

אקי גויס לצה"ל ביולי 1973 והתנדב לחיל-האויר. לאחר הטירונות נשלח לקורס-טיס והתקדם בהצלחה בשלבי-הקורס השונים. לאחר שמונה חודשים בקורס הטיס הוא עבר ליחידת-תובלה של חיל-האויר כפקח-העמסה. הוא היה חייל מסור ואחראי ומילא את תפקידו לשביעות-רצונם של מפקדיו.

ביום כ"ב בכסלו תשל"ו (25.11.1975) נפל אקי בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבבן-שמן. השאיר אחריו הורים,שתי אחיות ואח.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו "אקי היה פקח-העמסה טוב וחרוץ, ואהב מאוד לטוס. הוא התנדב לכל משימה ולא הסתפק בתפקידים שהוטלו עליו. היתה בו להיטות לעשות עוד ועוד, מעל ומעבר לנדרש ממנו, והוא עסק בפיתוח שיטות עבודה, בבדיקת הציוד ביחידה ובתחומים רבים אחרים. הוא היה בין מלווי היחידה מאז שהוקמה וקנה לעצמו מקום נכבד ביחידה, בקרב חבריו שאהבוהו ובקרב מפקדיו שהיטיבו להכירו."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה