תפריט נגישות

טוראי ברוך שטרן ז"ל

ברוך שטרן
בן 23 בנפלו
בן חיה וצבי
נולד ברומניה
בתרפ"ה, 1925
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח
יחידה: הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שילטא אל בורג'
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 3, קבר: 90.
קבר אחים

קורות חיים

ברוך, בן חיה וצבי, נולד בשנת 1925 בוישו שבחלק הרומני של מחוז מרמרוש, אזור של יהודים אנשי עבודה. אביו היה סוחר יערות אמיד. שנים אחדות היה עם הוריו בפיאטרה ניאמץ שבמולדבה, מקום הרכוש העיקרי של האב. כשהוחזרו צפון טרנסילבניה ודרום מרמרוש בשנת 1940 להונגריה, גורשה המשפחה חזרה לוישו ובגלל המשטר האנטישמי ההונגרי ירדה מנכסיה.

ברוך יצא לבקש את מזלו ועתידו בבודפשט. בשנת 1944 לקחוהו הגרמנים למחנה ריכוז. אחרי השחרור נסע הביתה לראות את אמו ואחיו. נפרד מאמו במכתב שהשאיר לה, יצא לגרמניה ומשם בחבורה מאורגנת לאיטליה. הצטרף לבני-עקיבא, העפיל ב-1946 באניה "פלמ"ח", נפצע קל בהתנגדות לבריטים ונלקח לקפריסין, שם התאמן ב"הגנה" ואחרי שנה הורשה לעלות ארצה.

גר בראשון-לציון, הצטרף "לפועל המזרחי". השתרש בחיי הארץ, בעבודה בחברה ובציבור העברי והיה שמח בחלקו. אחרי הכרזת המדינה התנדב לפלוגה הדתית של הפלמ"ח בגדוד הראשון של חטיבת "יפתח". השתתף בהגנת טירת-צבי וביתר קרבות הגדוד בגליל-העליון, ולפני ההפוגה הראשונה בסביבת לטרון.

בליל ה-17-18 ביולי 1948 כבשה חטיבת יפתח פלמ"ח את מרחב שילתא, חירבת-אל-בורג', ביר-מעין, תל-שילת (שילטא) ורכס חירבת קוריקור. בהתקפת נגד משוריינת של הלגיון הערבי נהדף הכח הפלוגתי מרכס קוריקור. 45 מלוחמי הפלוגה וברוך בתוכם נפלו בקרב. אחרי קרוב לשנתיים ב-28.2.1950 הועברו עצמותיו להר הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה