תפריט נגישות

סרן גל גיטמול ז"ל

גל גיטמול
בן 22 בנפלו
בן עפרה ואיתן
נולד בבן שמן
בכ"ט באדר ב' תשמ"ד, 2/4/1984
התגורר בבן שמן
התגייס ב-8.1.2003
שרת בחיל האויר
נפל בי"ח בכסלו תשס"ז, 9/12/2006
מקום קבורה: חדיד
חלקה: 1, שורה: 2, קבר: 1.
הותיר: הורים, אח בכור- טל ואחות צעירה- חן

קורות חיים

בן עפרה ואיתן. נולד ביום כ"ט באדר ב' תשמ"ד (2.4.1984) במושב בן שמן שבשפלה. למד בבית הספר היסודי האזורי שבכפר הנוער בן שמן, בחטיבת הביניים האזורית בשוהם ותיכון "על"ה" למדעים.

גל היה ילד תאב-חיים, אוהב טבע ובעלי חיים. היה פעיל בחוגי סיירות ובתנועת הנוער "בני המושבים", ואף הדריך בה. אהבתו הגדולה הייתה לידיעת הארץ, לספורט אתגרי, לטבע ולטיולים בארץ. בשנות התבגרותו מצא דרך לשלב את אהבתו להדרכה ולבעלי חיים ואת רוב זמנו הפנוי הקדיש להדרכה בפארק הקופים שביער בן שמן.

גל התאפיין בחיוכו הרחב ובשמחת החיים השופעת. בזכות אופיו התחבב במהרה על כל הסובבים אותו וגרם לכולם לחייך. מוקף היה תמיד משפחה וחברים שנהנו מחברתו ומאישיותו הנעימה. חבריו של גל מספרים ששמחת החיים שלו באה לידי ביטוי במקצב החיים הבלתי פוסק, בדיבור המהיר שלו, בחיוכו האין-סופי ובדברים הקטנים שהפכו אותו לכה ייחודי, דוגמת צילום תמונה בכל טיול כשהוא עומד על ידיו.

מתוך אהבתו הגדולה לטבע ולאנשים בחר גל להרחיב בתיכון את המגמות ביולוגיה ומחשבים, ואף התנדב במגן-דוד-אדום. הוא שמח כי ניתנה לו ההזדמנות לתרום ולהציל חיי אדם וכפועל יוצא של אהבה זו, חתם, לאחר שהוציא רשיון נהיגה, על כרטיס "אדי" של המרכז הלאומי להשתלות.

גל התגייס לצה"ל ב-8.1.2003 והחל קורס טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים. משהופסקה השתתפותו בקורס עבר לשרת כבקר ביחידת הבקרה שבהר מירון. בחורף 2005 החל את שירותו בצבא הקבע והוא כבר קצין.

גל הפתיע את כולם כאשר במהלך שירותו הצבאי התגלתה אצלו מחלת הסרטן. למרות הקושי והטיפולים הרבים, גל לא נתן לדבר לשנות את מהלך חייו ונלחם על מנת להמשיך ולשרת בצבא. גל ניחן במוטיבציה נדירה ובכוח רצון בלתי רגיל. הוא היה מסוג הקצינים שנעים לעבוד עמם, בעל משמעת עצמית, נחישות ונמרצות ואישיות מקרינה. ביטוי נוסף לאהבת החיים שלו היה ריבוי התחביבים שלו. גל חיבב שירה, נגינה בסקסופון, צילום, צלילה, טיפוס הרים, רכיבה על אופניים וטרקטורונים.

בחודש יולי 2006 שובץ גל כמפעיל בטייסת הכטב"מים. חבריו מספרים כי רצונו לתרום ולתת היה נקודת מוצא לכל מעשיו בטייסת, וכי הוא מוכן היה ליטול על עצמו משימות רבות בלא כל חשבון של נוחות אישית. שתי תכונות בולטות היו בגל, הרצינות ונחישות הדעת. כקצין התבלט בנכונותו לכל משימה ובחוש האחריות המפותח שהיה בו. על גל ניתן לומר שהיה לוחם אמיתי, הרפתקן, ועם זאת - לעולם לא שוכח ולא מזניח את התחייבויותיו המקצועיות.



גל נפל בעת מילוי תפקידו ביום י"ח בכסלו תשס"ז (9.12.2006). בן עשרים ושתיים בנופלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין שבחדיד. הותיר הורים, אח בכור - טל ואחות צעירה - חן. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סרן.



לזכרו של גל מקיים איגוד הניווט הארצי מדי שנה בחודש אפריל (יום הולדתו) אירועי ניווט באופני הרים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה