תפריט נגישות

טר"ש אילנה נני פנחס ז"ל

אילנה פנחס
בת 19 בנפלה
בת רומה ומשה
נולדה במאור
בי"ח בתשרי תשי"ח, 13/10/1957
התגוררה במזור
התגייסה ב-פברואר 1976
שרתה בחיל הקשר והתקשוב
נפלה בעת מילוי תפקידה
בי"ז באייר תשל"ו, 17/5/1976
מקום נפילה: כביש הבקעה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חדרה

קורות חיים

בת משה ורומה. נולדה ביום י"ח בתשרי תשי"ח (13.10.1957) במושב מאור. את לימודיה היסודיים עשתה במושב-הולדתה ואת לימודיה התיכוניים עשתה בבית-הספר המקצועי 'אלישבע' שבפרדס-חנה, במגמה של כלכלת-הבית.

אילנה גויסה לצה"ל בשלהי פברואר 1976. אילנה בת למשפחה ממוצא תימני, היתה הראשונה מבנות- המושב שהתגייסה לצה"ל. לאחר הטירונות הוצבה לחיל-הקשר, והשתלמה בקורס טלפניות. היא הוצבה לשרת במקצועה במחנה 'חנן' שבבקעת-הירדן.

ביום י"ז באייר תשל"ו (17.5.1976) נפגעה אילנה בתאונה, סמוך למחנה פלס על כביש הבקעה, ונפלה במילוי תפקידה. הובאה למנוחת-עולמים בבית-העלמין שבחדרה. השאירה אחריה הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדה : "...חיילת טובה מאוד היתה. התגייסה תוך רצון עז לשרת בצבא-ההגנה-לישראל ולבשה מדים בהכרה ובכבוד. את תפקידה מילאה ביעילות ובמסירות רבה. על-אף קשיים רפואיים שהציקו לה, המשיכה לשרת במקצועה באורח מעולה, אך היא נאלצה לעבור מהבסיס שאהבה. אילנה קיבלה את הכול בהבנה, בשקט ובצניעות רבה שחיבבוה על חיילים וחיילות." אומרות עליה חיילות-חברות: "אילנה ידעה לקבל את הטוב ואת הרע... היא התייחסה יפה לחברה שסביבה, וזכתה ליחס דומה. הסתגלה לכל מצב ולכל אדם, גם אם קשה היה..."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה