תפריט נגישות

טוראי אפרים קוטר ז"ל

אפרים קוטר
בן 18 בנפלו
בן טובה ודויד
נולד ברומניה
בא' בשבט תר"צ, 30/1/1930
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח
יחידה: הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: שילטא אל בורג'
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 3, קבר: 90.
קבר אחים

קורות חיים

בן דויד וטובה. נולד ב-30.1.1930 בעיר גאלאץ, ברומניה, ובהיותו בן 10 עלה עם אביו ארצה. בבואם לארץ התגייס אביו, בימי מלחמת העולם השניה, ל"יחידת הנהגים העברים" ובדרך למלטה מצא את מותו. מאז לא קלים היו חייו של אפרים. כיתום נשלח מטעם המוסדות למוסד הילדים "עלומים" ברעננה, משם עבר לפרדס חנה, למד בשפיה וגדול היה צמאונו לדעת. בתנאים קשים עלה בידו להמשיך בלמודיו.

לבסוף עבר לבית-הספר החקלאי במקוה ישראל, ושם הגשים את חלום חייו: להיות חקלאי. הצטיין בלימודיו, היה פעיל בחברה, בועדות, ומיד לאחר שסיים את הלימודים התגייס לפלמ"ח. היה בעל כושר קרבי רב ויחס חברי טוב. עזר לחלש ולפצוע. היה בחור שמח מטבעו, ובשמחה מילא תפקידים שהוטלו עליו. היה חבלן ומקלען בכיתתו והשתתף בקרבות רבים.

בליל ה-17-18 ביולי 1948 כבשה חטיבת יפתח-פלמ"ח את מרחב שילתא-חרבת אל-בורג', ביר מעין, תל שילת (שילתא) ורכס חירבת קוריקור, בהתקפת נגד משוריינת של הליגיון הערבי נהדף הכוח הפלוגתי מרכס קוריקור, אפרים נפצע, אבל חש לעזור לחיליק (יחיאל) יושפה, הגיש לו מים מהמימיה שלו ביחד עם זוהר אטקין. אז נפל עליהם פגז מרגמה ושלושתם קיפחו את חייהם. מעשהו האחרון התאים לאופיו ולסולם ערכיו.

גם ברגעיו האחרונים עשה את המוטל עליו. ב-28.2.1950 הועבר להר-הרצל בירושלים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה