תפריט נגישות

טוראי עקיבא אנגלנדר ז"ל

עקיבא אנגלנדר
בן 34 בנפלו
בן רחל ונחמיה
נולד בצ'כוסלובקיה
בכ"ט בטבת תרע"ד, 27/1/1914
התגורר בבארות יצחק
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בקרב
בח' בתמוז תש"ח, 15/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ בארות יצחק
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 7, שורה: 02, קבר: 05.
הותיר: אשה ו-3 ילדים אשה ו-3 ילדים אשה ו-3 ילדים

קורות חיים

בן נחמיה ורחל. נולד ב-27 בינואר 1914 בעיר קישמריק שבצ'כוסלובקיה. קיבל חינוך עממי ובגיל צעיר עבר להכשרה חקלאית בכפר נידח שבקרפטורוס. אף כי בא לכפר ללא כל ידיעה בחקלאות למד עד מהרה לחרוש ולקצור והיה לאחד מאנשי-העבודה המרכזיים בקבוצת ההכשרה. היה גם ספורטאי מובהק ואיש מעשה בכל הליכותיו. כשעלה לארץ ב-21 במאי 1936 עבד בפרדסי פתח-תקוה ובפרוץ מאורעות השנים ההן הצטרף ל"הגנה" והשתתף בהגנת המושבה.

משהתארגנה הקבוצה הדתית בפרדס-חנה הצטרף אליה ועמה הלך אחר-כך לבארות-יצחק אשר בשערי עזה. כאן עסק בעיקר בחקלאות, כי הפלחה משכה את לבו. היה פעמים מספר מרכז המשק ומנהל ענף. השתתף בפעילות בחיי הקבוצה ודיוניה, והיה נאמן לדאגותיה היומיומיות. ער היה לכל השאלות הצפות על סדר היום, מבצע בשקט ומתוך פשטות, צוהל לקראת כל הצלחה משקית ומלווה במבט אבהי את ההצלחה בהתפתחות החיים בקבוצה. גם בהיותו סגן-מפקד דאג באבהות לכל פרט. התמסר לחינוך ילדיו והקדיש להם את רוב זמנו הפנוי. השתתף במספר קורסים של ה"הגנה" והצטיין בקורס האחרון למפקדי אזורים שנערך בגבולות שבנגב. במערכה על בארות-יצחק השתתף כסגן-מפקד האזור.

ביום ח' בתמוז תש"ח (15 ביולי 1948), בהתקפת-מצח של האויב המצרי המתקדם, אשר תקף את הקבוצה בחיל-שריון, תותחים ומטוסים, נפגע בשלושה כדורים בריאותיו. בכוחות עצמו נכנס למקלט המטה כשהוא פצוע קשה, ומת כעבור שעתיים משטף-דם פנימי. היה קבור בבארות-יצחק וב-31.10.1950 הועבר להר-הרצל בירושלים. השאיר אשה ו-3 ילדים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה